|
Structuur en organisatie Afdrukbare versie | Laatst bijgewerkt op
24.07.2015
Het FAVV kan voor de uitvoering van zijn opdrachten rekenen op:
- ongeveer 1.300 medewerkers verdeeld over:
- de centrale diensten, ISO 9001 gecertificeerd (ongeveer 450 medewerkers),
- 11 provinciale controle-eenheden (PCE's) die ISO 17020 geaccrediteerd zijn (ongeveer 700 medewerkers),
- 5 interne ISO 17025 geaccrediteerde laboratoria (ongeveer 150 medewerkers),
- een dienst die gecoördineerde onderzoeken uitvoert in het kader van fraudebestrijding: de nationale opsporingseenheid (NOE);
- een nauwe samenwerking met de verschillende federale en regionale openbare diensten, waaronder de politie en de douane, evenals met privéinstellingen;
- ongeveer 600 (597 in 2014)
zelfstandige opdrachthouders (ZMO)
gelijkgesteld aan ongeveer 350 VTE, die controleopdrachten (hoofdzakelijk antemortem- en postmortemkeuringen in het slachthuis) en certificeringstaken uitvoeren onder het toezicht van ambtenaren. In het uitvoeren van hun missies voor het FAVV worden deze DMO's als officiële dierenartsen beschouwd;
- een netwerk van ongeveer 50 externe door het FAVV erkende laboratoria en 9 nationale referentielaboratoria;
- een budget van ongeveer € 167 miljoen.
|
|