www.favv.be     |   Activiteitenverslag 2023 HOME
FR   |   NL



Het FAVV in een modern jasje met nieuw logo en website Afdrukbare versie   |   Laatst bijgewerkt op 29.05.2024

In het kader van het Business Plan 2021-2024 onderging het FAVV een rebranding met als doel het Agentschap moderner te maken, zowel wat betreft de grafische uitstraling als de digitale identiteit. Sinds januari 2024 kent het FAVV een nieuwe visuele identiteit met een nieuw logo, lettertype en kleurenschema. In februari 2024 werd de nieuwe website van het FAVV gelanceerd.

Aan deze nieuwe identiteit werd in 2023 hard gewerkt door de communicatiedienst met de hulp van externe experts. Er werden interne bevragingen gedaan bij de medewerkers, er werden focusgroepen opgezet om de oude huisstijl en website te evalueren maar uiteraard werden ook onze  stakeholders bevraagd over hun behoeften.

Een nieuwe wind, maar de kernboodschap blijft dezelfde: we waken erover dat alle actoren in de voedselketen de consument – en elkaar - veilig voedsel aanbieden.

Als je het logo aandachtig bekijkt zie je dat het bestaat uit twee belangrijke elementen; een versmelting van een vork en een riek in de witte uitsnijding. Dit verwijst duidelijk naar voeding en door de dubbele notie (riek én vork) vertellen we het verhaal van de landbouwer tot bij de consument. Om de volledige voedselketen en de circulariteit hiervan te symboliseren bevat het logo ook twee symbolische borden, de cirkels.

Ook de kleuren van het nieuwe logo, dat verschillende tinten blauw bevat werden niet lukraak gekozen. Blauw wordt beschouwd als de kleur van vertrouwen, duidelijke communicatie en betrouwbaarheid. Blauw is dus representatief voor de belangrijkste rol van het FAVV: controle.

FAVV Logo

De website van het FAVV is er voor voedingsbedrijven, de sectororganisaties, buitenlandse partners,… en uiteraard de consument.
  • Er is gewerkt met een nieuwe lay-out (moderner en gestroomlijnder) en een gereorganiseerde structuur (gebruiksvriendelijker voor bezoekers ) die de best mogelijke browse-ervaring bieden.

  • Er werd gekozen voor één enkele website, in plaats van verschillende “mini-sites”, die beschikbaar is in verschillende talen. De structuur is opgebouwd rond verschillende thema’s (dieren, planten, importeren en exporteren...) wat een beter overzicht van de inhoud geeft.

  • De website is compatibel met elk apparaat (smartphone, tablet, enz.). Je krijgt meteen een overzicht van de actualiteit en vindt meteen de laatste nieuwsberichte.

  • Het heeft een krachtigere zoekmachine, zodat je gemakkelijk kunt zoeken op trefwoorden.

  • De website werd gecreëerd in lijn met de doelstellingen en toekomstvisie van het FAVV. Wij veranderen, de maatschappij evolueert voortdurend, eetgewoonten veranderen. De website van het Agentschap moet met deze trends meegaan.

We wensen iedereen een aangenaam visueel bezoek: https://favv-afsca.be/nl
   
Onze missie is ervoor zorgen dat alle actoren van de keten aan de consument en aan elkaar een optimale zekerheid geven dat levensmiddelen, dieren, planten en producten die ze consumeren, houden of gebruiken, betrouwbaar, veilig en beschermd zijn, nu en in de toekomst.

ONZE SITES : - FAVV
- Wetenschappelijk Comité
- Foodweb
CONTACT :
- De woordvoerders
- Lokale controle-eenheden (LCE)
- Interne en externe laboratoria
- Het meldpunt voor de consument
- De ombudsdienst voor de operatoren


 
  Federaal Agentschap voor de veiligheid van de voedselketen  |  Toegankelijkheidsverklaring  |  Ons cookiebeleid  |  Gebruiksvoorwaarden & disclaimer